http://www.msweb.nl
MSweb forum

Ga terug   MSweb forum > Vraagbaak

Mededelingen

Zoeken in de vraagbaak Zoeken in de vraagbaak
Zoek woord(en):
Zoeken op:
Zoeken in:

Disclaimer

Disclaimer

De bijdragen op het forum van de forumdeelnemers vallen onder ieders eigen verantwoordelijkheid. Een team van moderatoren, aangesteld door de redactie, bewaakt de forumregels. Die forumregels zijn hier te vinden.

De informatie op MSweb zelf is door de redactie op zorgvuldige wijze samengesteld. Lees ook onze disclaimer, in de rubriek MSweb -> Organisatie

Redactie MSweb


Wat zijn de forumregels?

Hoewel de beheerders en de moderatoren van het MSweb forum zullen proberen om alle laakbare berichten uit dit forum te weren, is het voor ons onmogelijk om alle berichten te bekijken. Alle berichten komen voor rekening van de auteurs ervan, en geen van de medewerkers van het MSweb forum kan voor de inhoud van berichten verantwoordelijk worden gehouden.

Het is niet toegestaan om berichten te plaatsen die obsceen, grof, seksueel getint, haatdragend, racistisch of dreigend zijn, of anderszins in strijd met de wet. Heb respect voor elkaars mening en laat ieder in zijn/haar waarde.

Het gebruik van meerdere accounts door dezelfde persoon is verwarrend voor andere forumgebruikers en daarom niet wenselijk. Alleen na overleg met het forumbeheer wordt het aanmaken van een tweede account soms toegestaan.

Het forum is niet bedoeld voor commerciële doeleinden. Ongevraagde reclame-uitingen (en de eventueel daarvoor gedane registratie) worden onmiddellijk verwijderd.

Mocht je op een later moment besluiten om af te zien van gebruik van het forum dan wordt je account niet verwijderd, ook niet op verzoek. Je berichten blijven dus op het forum staan. Je kunt ze zelf achteraf wel wijzigen, maar niet weggooien.

Realiseer je dat iedereen op internet alle berichten op het forum kan lezen. Als je je privacy wil beschermen, kun je dat doen door een niet te voor de hand liggende forumnaam te kiezen, je woonplaats en geboortedatum weg te laten, en een beetje na te denken over wat je schrijft.

Lees ook in hier in de vraagbaak waar je rekening mee moet houden om het forum leesbaar en bruikbaar te houden voor alle deelnemers.

De medewerkers van het MSweb forum behouden zich het recht voor om om welke reden dan ook topics te verwijderen, te wijzigen, te verplaatsen of te sluiten en/of personen de toegang tot het forum voor bepaalde of onbepaalde tijd te ontzeggen.

Laatste wijziging d.d. 7 juni 2014


Ik ben nieuw, help me snel even op weg

Hieronder staat hoe je de belangrijkste dingen op het forum kunt doen: Even rondkijken, zelf een vraag stellen, en op een onderwerp reageren. Het belangrijkste is dat je niet bang bent om iets verkeerd te doen. Probeer het gewoon. Er kan niks kapot. Komt er iets op het forum waar je echt vanaf wilt, en het lukt niet, kun je altijd nog contact opnemen met de moderatoren via dit formulier. Zij helpen je dan zo snel mogelijk.

Het is niet de bedoeling om op dit adres vragen over MS te stellen. Daar zijn het forum en het gastenboek voor bedoeld.

Even rondkijken:

Als je op de voorpagina van www.msweb.nl op 'MSweb Forum' klikt, zie je het overzicht van de verschillende forums. Binnen ieder forum zie je dan een lijst van onderwerpen ("topics" in forumtermen). Als je op het onderwerp (in de kolom "topic") klikt, zie je de diverse bijdragen aan het onderwerp onder elkaar. Zo kun je eens rondkijken.

Zelf een vraag stellen (of een nieuw onderwerp aansnijden) als je niet geregistreerd bent:

Op de pagina met de tabel met onderwerpen klik je op de knop Nieuw Topic, linksboven. Je krijgt dan een formulier voor je neus, met daarin een aantal witte vakken waarin je iets kunt invullen.

  • In het eerste vak "Jouw gebruikersnaam" vul je de naam in, die bij je moet komen te staan. Veel mensen gebruiken daar hun voornaam voor. Je kunt ook een schuilnaam bedenken.
  • In het vak "Onderwerp" typ je een korte omschrijving van je vraag of het betreffende onderwerp in.
  • In het grote vak "Bericht" typ je je vraag, idee of opmerking.
  • "Anti Spam controlevraag": Dit is een rare vraag om te voorkomen dat er gespamd wordt, geef antwoord op deze vraag.
  • "Berichtpictogrammen": Kies evt. een plaatje wat bij jouw bijdrage past.
  • Klik op de knop Nieuw topic versturen en binnen een minuut staat je bijdrage op het forum.

Op een onderwerp reageren:

Als je op het onderwerp (in de kolom "topic") klikt, zie je de diverse bijdragen aan het onderwerp onder elkaar, met de eerste bijdrage bovenaan en de laatste onderaan. Als je wilt reageren, klik je op de knop Reageer, en krijg je een soortgelijk formulier als beschreven bij "Zelf een vraag stellen". Je kunt dat op dezelfde manier invullen. Als je aan het eind op de knop Reactie versturen klikt en even wacht zie je dezelfde sliert bijdrages als daarvoor, maar met de jouwe helemaal onderaan toegevoegd.


Geregistreerd of Ongeregistreerd ?
Alle berichten op het forum zijn te lezen voor iedereen, geregistreerd of niet, ingelogd of niet.

Als je je vragen wil stellen of meepraten, zul je eerst moeten inloggen of je registreren als je dat nog niet hebt gedaan.

Als je ingelogd bent, kun je ook meer gegevens zien, van andere forumdeelnemers bijvoorbeeld.

Help! Het lukt me niet (meer) om in te loggen

Een paar tips voor als het inloggen niet lukt:

Als je je net aangemeld hebt voor het forum, en geen e-mail ter bevestiging ontvangen hebt: kijk dan even in je spambox.

Als je het moeilijk vindt om je gebruikersnaam en wachtwoord te onthouden, vink dan rechtsboven op de pagina het vakje 'Mij onthouden?' aan. Dan hoef je op dezelfde computer niet steeds opnieuw in te loggen.

Denk eraan dat het wachtwoord hoofdlettergevoelig is: "WW" is niet hetzelfde wachtwoord als "ww".

Als je je wachtwoord vergeten bent, kun je hem hier opnieuw opvragen.

Als dat niet kan omdat je e-mailadres niet was ingevuld of inmiddels veranderd is, neem dan contact op met de moderators van het forum via de contact-pagina.


Wat betekent...
Hier vind je de verklaring van een aantal dingen die je vanzelf tegenkomt:

Berichten lezen en plaatsen

Algemeen forumgebruik

Gebruikersinstellingen

Wat kan er allemaal nog meer?
Behalve lezen en schrijven van berichten op het forum kun je ook privéberichten met andere forumdeelnemers uitwisselen, jezelf door het forum een berichtje laten sturen als er op bepaalde topics nieuwe berichten zijn, allerlei gegevens (als leeftijd, medicijngebruik, hobbies) over jezelf delen, en een aantal handigheidjes van het forum instellen.

Het forum op je mobiel met tapatalk

Wachtend op valys, in de trein, in de wachtkamer van de neuroloog, of gewoon op de bank met je smartphone? Vanaf nu heeft het forum een extra, dun jasje, naast het bekende forum-uiterlijk. Dat jasje is speciaal handig voor kleine schermen van telefoon en tablet. Het is een app, waarmee je het forum ook op dat kleinere scherm van je telefoon of tablet gemakkelijk kunt bedienen.

Het forum ziet er met deze app heel anders uit, maar de functies (lezen, schrijven, pb-tjes) zijn er allemaal.

De app heet tapatalk en is in ieder geval beschikbaar voor iPad, iPhone, Android, Windows phone, en Windows (phone) 8 en 8.1. Hij is gratis. Er is ook een betaalde versie, maar de gratis versie doet 't prima

Op het uiterlijk van het forum hebben 'wij van MSweb' wel enige invloed, op het uiterlijk van tapatalk niet. We kennen tapatalk ook niet zo goed als het forum, maar zullen proberen je te helpen als je in de knoop raakt.

Tapatalk is van oorsprong Engelstalig, en maar gedeeltelijk vertaald, helaas.

Wel of geen tapatalk?

Als je het forum vanaf nu op je smartphone of tablet gebruikt, krijg je het aanbod om voortaan tapatalk te gebruiken. Je kunt dat voorstel aannemen of afwijzen, wat jou zelf het handigst lijkt. Gebruik je geen tapatalk, dan blijft het forum gewoon werken zoals het altijd gewerkt heeft. Je kunt je later ook gewoon weer bedenken.

Als je wél tapatalk gebruikt is er op verschillende plaatsen alsnog de mogelijkheid om naar de zgn 'webweergave' te gaan, het ouwe trouwe forum-uiterlijk, met de bekende bediening.

Hoe dan?

Als je besluit de app es te gebruiken, moet je je eerst één keer aanmelden bij tapatalk. Dat kan hetzij met een e-mailadres, hetzij met je facebook-, twitter- of google+account. Het tapatalk-account dat je daarmee verkrijgt, is dus níet hetzelfde als je forumnaam. Als je je aanmeldt met een e-mailadres krijg je een mailtje van tapatalk waarmee je je aanmelding moet bevestigen.

Als je tapatalk hebt gedownload, kun je met de functie 'verkennen' het MSweb forum vinden. Zoek op 'msweb.nl'. Je krijgt dan eventueel ook een - ontoegankelijk - MSweb-testforum te zien. Kies dus het juiste.

Je kunt op je telefoon of tablet de 'gewone' versie van het forum en de tapatalk-versie afwisselend gebruiken, gewoon zoals je 't zelf 't handigst vindt.

Het gebruik van tapatalk heeft een paar extra voordeeltjes: er is een enorme keuze uit emoticons, zoals bijvoorbeeld, vergelijkbaar met die van whatsapp, en een heleboel andere apps. Ook is het is héél gemakkelijk om foto's van je telefoon direct op het forum te zetten.

Een aantal dingen is bij tapatalk wellicht juist wat ónhandiger, zoals het plaatsen van een link.

In ieder geval: je kunt 't gewoon uitproberen als je wil. Het probeerforum is een prima plek om dat es te doen.

een klein lijstje met termen zoals tapatalk die gebruikt, en zoals ze op 't forum vanouds gebruikt worden:
  • draad = topic
  • berichten = privéberichten
  • notificatie = seintje
  • webweergave = het uiterlijk van het forum op je pc of laptop

Een paar screenshots van zoals 't er ongeveer uit kán zien (gemaakt op Android). Klik voor vergroting.


Activiteitenkalender
Het MSweb forum heeft al jaren een verjaardagskalender. Deze kalender kan je nu ook inzetten, om je bijeenkomsten en/of evenementen meer bekendheid te geven.

Wil je je bijeenkomsten meer bekendheid geven? Stuur dan een berichtje aan MS-Agenda met de volgende informatie:

  • Organisator
  • Locatie
  • Datum, tijd (begin, evt. eind)
  • Kosten (indien van toepassing)
  • Doelgroep: voor wie, moeten zij zich aanmelden, zo ja hoe?
  • Evt. link naar meer info


  • Wij zorgen er dan voor dat je bijeenkomst op de kalender komt. Het evenement is dan vanaf 60 dagen voor aanvang zichtbaar op de voorpagina van het forum.

    Vaste bijeenkomsten die meerdere malen per jaar plaatsvinden, zoals bv. koffie-ochtenden of inloopdagen, kunnen voor een heel kalender jaar ineens worden doorgeven. Gaat een bijeenkomst onverhoopt niet door, dan horen wij het ook graag, zodat we deze van de kalender kunnen halen.


    Forumsoftware: vBulletin, versie 3.8.8 Beta 2, Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.