http://www.msweb.nl
De wereld

Ga terug   MSweb forum > Lijf & Leden > De wereld

Mededelingen

Reageer

Topictools Weergave
Oud 13 november 2017, 21:45   #1
Jrs77
Deelnemer  Man

Standaard Rolstoel en toiletgebruik bij anderen

Tot een paar maanden geleden kon ik nog kleine stukjes lopen. Zelfs als ik met de rolstoel weg was, kon ik dan nog mijn rolstoel vlak bij het toilet zetten en het toilet gebruiken.

Inmiddels ben ik volledig afhankelijk van mijn rolstoel; staan of een losse pas zetten lukt niet meer, maar ik heb wel voldoende kracht om makkelijk transfers te maken. Normaal urineren lukt vrijwel nooit, waardoor ik vrijwel altijd een katheter moet gebruiken (voor 'vanuit de rolstoel' heb ik ze ook met een zak eraan). Op bezoek bij anderen of in een horecagelegenheid is dat al snel een probleem; de rolstoel past vrijwel nooit in het toilet.

Het gevolg is dat ik dus niet meer zomaar bij vrienden op bezoek kan, of de op stap kan gaan Als ik alleen bij vrienden ben is dat wel op te lossen, door 'even wat privacy te vragen' in de gang, maar met een feestje is dat ook niet haalbaar. In het revalidatiecentrum en bij de continentieverpleegkundige in het ziekenhuis leek ik de eerste te zijn die daarvoor een oplossing zocht; ze konden me niet helpen

Heeft hier iemand een oplossing voor dit probleem bedacht?
Jrs77 is offline   Reageren met citaat
Oud 13 november 2017, 22:21   #2
Hanna71
Deelnemer  Vrouw

Hanna71's avatar

Standaard

Goh, Jrs77, wat schrik ik toch elke keer van de verhalen die je schrijft, en dan met name de snelheid waarin je achteruit gaat.

Over het probleem waar je nu over schrijft kan ik niet meepraten, maar wat me opvalt is dat je een zak hebt voor aan je katheter. Vangt die niet automatisch de urine op, waardoor je helemaal niet naar het toilet hoeft? Of ben ik dan in de war met een ander soort katheter?

Dan is het natuurlijk nog wel de kunst om die zak goed te verstoppen, wat ook niet altijd gemakkelijk is.

Sterkte met wederom een hobbel die je moet nemen. Je lijkt me een sterke man die veel aankan, maar dan nog zal dat zeker niet altijd gemakkelijk zijn.
Oud 13 november 2017, 23:07   #3
Jrs77
Deelnemer  Man

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna71 Bekijk bericht
Goh, Jrs77, wat schrik ik toch elke keer van de verhalen die je schrijft, en dan met name de snelheid waarin je achteruit gaat.
Ik had me 3 maanden geleden ook nog niet voor kunnen stellen dat ik deze vraag hier zou stellen Het is helaas niet anders.

Citaat:
Over het probleem waar je nu over schrijft kan ik niet meepraten, maar wat me opvalt is dat je een zak hebt voor aan je katheter. Vangt die niet automatisch de urine op, waardoor je helemaal niet naar het toilet hoeft? Of ben ik dan in de war met een ander soort katheter?
Ik gebruik kathethers die je inbrengt op het moment dat je gaat urineren. De zak zit er dan aan voor als je niet goed bij een toilet in de buurt kan komen (bijvoorbeeld door de rolstoel). Er bestaan ook condoomkatheters, maar dat is niet echt een optie omdat je dan goed in staat moet kunnen om 'normaal' te kunnen urineren; dat lukt me niet goed. Ook bestaan er verblijfskatheters, die je dus continu in hebt; die moet je in het ziekenhuis aan laten brengen waardoor het geen optie is voor 'zomaar een leuk avondje stappen'.

Citaat:
Sterkte met wederom een hobbel die je moet nemen. Je lijkt me een sterke man die veel aankan, maar dan nog zal dat zeker niet altijd gemakkelijk zijn.
Bedankt!
Oud 14 november 2017, 07:42   #4
klooriaantje
Deelnemer  Man

klooriaantje's avatar

uitroepteken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jrs77 Bekijk bericht
Ook bestaan er verblijfskatheters, die je dus continu in hebt; die moet je in het ziekenhuis aan laten brengen waardoor het geen optie is voor 'zomaar een leuk avondje stappen
Die Kan je ook Zelf inbrengen.
Ik heb en Gebruik die ook voor onverwachtse uitjes en ik niet weet of daar een Ruime Toilet is.

Vraag er is naar bij je inco. Verpeegkundige of Huisarts.

AJAX*** Landskampioen2010<>2011<>2012< >2013<>2014
klooriaantje is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 09:12   #5
S1m0ne
Deelnemer  Vrouw

S1m0ne's avatar

Standaard

Wat bij mij (nog) wel werkt is met de rolstoel zo dicht mogelijk erbij en dan dus met de deur wijd open op de wc gaan zitten.
Ik ben de schaamte al voorbij als mensen langslopen en me zien zitten, maar meestal schikken zij harder als ik
Trouwens, je ziet die lege rolstoel toch staan?
Ik zorg wel altijd dat het alleen om een plasje gaat, de grote boodschap doe ik thuis weer.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met een katheter. Wel ken ik iemand die altijd een zakje aan zijn been heeft hangen onder de broekspijp. Hij hoeft totaal geen wc meer op te zoeken. Hooguit af en toe zijn zak legen. (ja, maken we grappen over, haha, klinkt dubbel hè?).
Oud 14 november 2017, 10:39   #6
nora
Deelnemer  Vrouw

nora's avatar

Standaard

Er zijn ook 'verblijfkatheters' die je zo ongeveer 1 x in de 6 weken moet laten vervangen. Dat kan de huisarts bij je thuis doen (of een gediplomeerde verpleegkundige).

Aan het eind van de katheter zit een 'kraantje' dat je open en dicht kunt doen. Als je je plas kwijt wilt (het beste is, geloof ik, elke twee uur je plas 'lozen') dan hang je het geopende kraantje in een (plastic) flesje met een beetje grote opening.

Als je een beetje rekening houdt met de kleren die je draagt, kun je ook vrij gemakkelijk een plekje vinden om ff je blaas te legen.
Oud 14 november 2017, 10:51   #7
Mieke 56
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Dit zou wellicht een idee kunnen zijn?:

INTEY Outdoor Portable Pop up Tent Dressing Shower & Toilet Privacy Room for Camping Beach,Blue&Green

35.99£ (as of May 17, 2017, 1:05 pm)

PORTABLE AND LIGHTWEIGHT- INTEY Pop up toilet tent comes in a 60 x 65cm bag and weights only 2.1kg after packing. Making it easy to transport for compact travel and storage. Carrying bag with handles for taking along.
EASY SETUP- Setup takes only ten seconds. To erect the toilet/ utility tent all you need to do it unzip the bag, pull out the tent and it will open immediately. When you’re done, the Pop-Up Room collapses in seconds and goes back into the carrying bag.
HIGH QUALITY- This sturdy camping cabana shelter is made of high quality waterproof 190T polyester and stainless steel. The weathershield dressing tents blue/ green stand stable under terrible weather conditions.

Er zijn diverse varianten op internet te vinden.

Laatst gewijzigd door Mieke 56 : 14 november 2017 om 10:54
Mieke 56 is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 13:17   #8
belladonna
Deelnemer

Standaard

Wat ongelovelijk triest dat je over zoiets simpels na moet denken...
Ik heb een lange tijd katheters gebruikt,
gelukkig nu weer een poosje zonder.
Ik vond het zo een gedoe allemaal.

Lukt het je niet om te ontspannen waardoor het niet lukt?
Dat was bij mij de oorzaak.
Ik moet dan echt alles bewust ontspannen, ook gezicht,
schouders, benen, handen enz.
En dan lukt het me wel...

Met hulp van citolapram, waardoor ik sowieso minder gespannen ben.
MS is echt een draak als hij weer aanwezig is.

Sterkte
belladonna is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 14:07   #9
Willem Jan
Deelnemer  Man

Standaard t.a.v. klooriaantje

Citaat: Die Kan je ook Zelf inbrengen.
Ik heb en Gebruik die ook voor onverwachtse uitjes en ik niet weet of daar een Ruime Toilet is.

Beste Klooriaantje,

Welk soort catheter gebruik je hierbij? Mij is wel eens geadviseerd om zelf een z.g. foley-catheter (met een ballonnetje aan het eind) te gebruiken. Anderen raadden mij dit sterk af.

Overigens gebruik al ruim 20 jaar intimiderende catheters, buitenshuis in combinatie met een urine-opvangzak. Soms moet dit in een ook voor anderen toegankelijke ruimte, helaas, genant, maar als er geen andere gelegenheid is wordt je daartoe gedwongen.
Willem Jan is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 16:24   #10
klooriaantje
Deelnemer  Man

klooriaantje's avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem Jan Bekijk bericht
Welk soort catheter gebruik je hierbij? Mij is wel eens geadviseerd om zelf een z.g. foley-catheter (met een ballonnetje aan het eind) te gebruiken. Anderen raadden mij dit sterk af.
Hoe die Heet of welk merk het is weet ik niet.
Maar ook met Ballonnetje en in lange reizen in een Taxi een opvangzak er aan en op plaats van bestemming zak er af en verder met de Flip-Flo dan kan je ook nog is zittend Wild Plassen als je een korte Broek aan Hebt

Oud 14 november 2017, 16:36   #11
Hanna71
Deelnemer  Vrouw

Hanna71's avatar

Standaard

Een verblijfskatheter is niet fijn omdat die er altijd in blijft zitten. Dat geeft weer andere problemen.

Een pop-up tent lijkt me ook lastig. Bij mij in huis is er inderdaad geen ruimte om met je rolstoel naar het toilet te gaan, maar er is al helemaal geen ruimte voor een pop-up toilet.

Volgens mij zou Jrs77 gebaat zijn bij een katheter die er een halve dag in kan blijven zitten. Zou dat met de huidige katheters eventueel kunnen? Of zijn er überhaupt katheters die daar speciaal voor gemaakt zijn?
Oud 14 november 2017, 19:08   #12
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Ik zit denk ik net in dezelfde fase als Jrs77....

Tot recent kon ik de overstap nog net maken van rolstoel naar een normaal toilet met inderdaad de deur open, om zo dicht mogelijk tot de pot te komen. Dat lukt nu niet meer...

Maar nu heb ik as zaterdag een feestje bij een goede vriend en durf ik niet meer te gaan.
Het is een uur heen en terug reizen en ik kan met mazzel hooguit 2,5 uur zonder wc.

Ik moet hard slikken als de enige oplossing een katheter zou zijn.

Ik heb al zitten denken, is er geen bejaardenhuis of huisartsenpost in de wijk met weekend dienst... zodat ik daar even naar toe rol? Helaas.
Ik vind het zo erg, dat dit probleem nu echt mijn sociale leven gaat beperken. Ik heb dit soort uitjes zo hard nodig.
Hamartia is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 19:18   #13
wilm
Deelnemer

Standaard

Jammer moeilijk

Bij familie bekenden zet ik rolstoel met punt tegen wc aan en deur open en kan ik net overschuiven
Neem dan nichtje oid mee die even rolstoel weg haalt en deur dicht doet of anders zeg ik dat ik ga en blijven ze uit de gang

Heb ook wel eens bij vriendin waar ik niet naar wc kon en een uur reizen was
Me eerst bij huisarts af laten zetten en daar naar wc, toen bezoek en terugreis ook weer

Restaurant is misschien ook optie

Ook catheteriseer ik 2x p dag ivm retentie
En uroloog heeft ook wel eens geopperd dat er voor bijv weekend weg ook tijdelijk catheter geplaatst kan worden

Hamartia misschien kun je bespreken met vriend waar feestje
is moeilijk, stap over, maar niet gaan is ook heel stap
Oud 14 november 2017, 20:00   #14
mari
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Wat een lastig iets!

Is het tijdens een feestje op te lossen door bij binnenkomst ( of vlak daarna) het te melden?
Of een soort buddy te vragen die voor de gang deur kan posten tot jij klaar bent met katheteriseren?

Nog een idee, misschien ver gedacht hoor....
Iemand met een uitgeklapte paraplu voor je laten staan. In gang of redelijk privé plekje.

Schermt jouw af en die persoon kan wegkijken, desnoods even oortjes in met een muziekje?

Op een andere locatie kan je gebruik van invalidentoilet wellicht? Wel vooraf checken of die er is.

Condooms katheter hoef je niet perse voor te staan. Maar dat is natuurlijk de vraag of jij dat gewoon zittend kan.
Dat zou je moeten uitproberen dan.

Misschien niet eerste keus, maar vrijheid om eens wat leuks te kunnen doen is zo nodig en waardevol.
mari is offline   Reageren met citaat
Oud 14 november 2017, 20:11   #15
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Ja feestje is bij hem thuis en als ik kon verzinnen hoe anderen mij konden helpen, zou ik niet schromen. Maar ik ben ook echt niet gemakkelijk te tillen als rolstoel niet vlakbij staat.

Locatie: Zaterdagavond in een woonwijk Stadshagen bij Zwolle.

Ik overweeg nu bij een tankstation vooraf en achteraf eerst te plassen ergens langs de A 28...en dan hopen dat het goed gaat.

Maar auto in en uit is ook lastig maar dat gaat opgelost worden binnenkort waarbij ik met rolstoel en al de auto in kan.
Oud 14 november 2017, 20:17   #16
mari
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Hamartia, als je vooraf en achteraf plast bij tankstation is dan een ínco broekje een optie?

tena pants. Zit vrij goed, kan ook evt ongelukje opvangen.

Grote stap, maar als je mede daardoor kan gaan, misschien het overwegen waard.
Oud 14 november 2017, 20:34   #17
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Ja Mari, zo heb ik ook geredeneerd maar de ervaring is dat het niet altijd goed gaat, en ik ben zelfs bereid een ongelukje voor lief te nemen, op de terugweg.

Maar die garantie is er niet, weet ik uit ervaring, ik heb zo vaak het risico genomen. Het moet wel leuk blijven anders schiet het feestje z'n doel voorbij..

Ik ken deze vrienden al 22 jaar, we zijn samen volwassen geworden, zij kennen me nog als een gezonde meid. Dit jaar zou voor het eerst zijn dat ik noodgedwongen moet afhaken..
Oud 14 november 2017, 20:34   #18
Jrs77
Deelnemer  Man

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna71 Bekijk bericht
Volgens mij zou Jrs77 gebaat zijn bij een katheter die er een halve dag in kan blijven zitten.
Dat zou inderdaad een oplossing zijn. Ik ben dan toch erg benieuwd naar de naam en het merk van klooriaantje's oplossing. Klooriaantje: zou je dat na willen/kunnen kijken?

Een oplossing die ik bij mij thuis heb uitgeprobeerd is een touwtje aan de rolstoel maken. Je stapt over naar het toilet, duwt de rolstoel naar buiten, deur dicht, en na afloop deur open en met het touwtje de rolstoel terughalen. Je bent dan wel afhankelijk van de ruimte buiten het toilet en hoe de deur open gaat; het werkt helaas niet overal.
Oud 14 november 2017, 20:51   #19
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Ha Jrs77, zo doe ik dat in de badkamer.
Overstappen op douche stoel, rolstoel een zetje geven zodat die niet nat wordt en aan t touwtje trekken als ik terug wil.
Oud 14 november 2017, 20:53   #20
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Ik spreek morgen toevallig mijn huisarts. Ik ga eens informeren of ze een tijdelijke katheter kent voor vrouwen. Of bestaat dat niet?
Oud 14 november 2017, 23:01   #21
Jrs77
Deelnemer  Man

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hamartia Bekijk bericht
Ik spreek morgen toevallig mijn huisarts. Ik ga eens informeren of ze een tijdelijke katheter kent voor vrouwen. Of bestaat dat niet?
Ik ben benieuwd!
(En iedereen alvast bedankt voor het meedenken en alle open antwoorden op zo'n soms wat lastig bespreekbaar probleem.)
Oud 15 november 2017, 07:29   #22
mari
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Een leverancier van incomateriaal, bv Medireva, kan jullie wellicht ook helpen.

Zij weten wat er te verkrijgen is.

Of de continentieverpleegkundige. De mijne is er alleen op ma en dinsdag, anders had ik het gevraagd voor jullie....
Oud 15 november 2017, 07:57   #23
klooriaantje
Deelnemer  Man

klooriaantje's avatar

positief @ Jrs77

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mari Bekijk bericht
Een leverancier van incomateriaal, bv Medireva, kan jullie wellicht ook helpen.

Zij weten wat er te verkrijgen is.

Of de continentieverpleegkundige. De mijne is er alleen op ma en dinsdag, anders had ik het gevraagd voor jullie....
Dit wou ik ook zeggen de Inco verpleegkundige kan je heel goed verder helpen en een Leverancier ook.
Een Huisarts Kan je Minder in deze zaak Helpen alleen aan de verwijzing naar de inco verpleegkundige.

Laatst gewijzigd door klooriaantje : 15 november 2017 om 08:12
Oud 15 november 2017, 14:40   #24
pokey
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Citaat:
Locatie: Zaterdagavond in een woonwijk Stadshagen bij Zwolle.

Ik overweeg nu bij een tankstation vooraf en achteraf eerst te plassen ergens langs de A 28...en dan hopen dat het goed gaat.
.
hoi, ik woon in westenholte zwolle , dat is de wijk naast stadshagen. Stadshagen heeft diverse plekken met een invaliden toilet.
het gezondheidshuis aan de Werkerlaan 156. Die zal wellicht dichtzijn, maar het ''bejaardentehuis zit er naast met ook een miva toilet.
Er zijn ook diverse verzorgingshuizen ed in de wijk en soms zit er op de hoek van een woningenblok een speciale ''seniorenwoning'' met aanpassingen. Wellicht kun je bij de buren heel makkelijk gebruik maken van toilet ?

Stadshagen is groot, je mag me altijd even een privé berichtje doen met het adres, dan wil ik voor je kijken of er een miva toilet gelegenheid dichtbij is ?? heb je Facebook ? stuur dan via messenger https://www.facebook.com/esmiralda.steenmensink ff berichtje. of anders naar paasbeertje@hotmail.com een mail De berichten box op dit forum vindt ik een ramp en gebruik ik niet.
Oud 15 november 2017, 14:59   #25
Edwin46
Junior deelnemer

Standaard

Hallo Jrs77,

Ik zelf gebruik al jaren URIBAGS als ik na het toilet moet. Dan hoef ik geen transfers te maken en deponeer ik het na het urineren in het toilet. Deze Uribags gebruik ik ook in mijn auto en ook als ik in een vliegtuig zit. Mijn vrouw leegt deze daarna op een toilet. Tevens gebruik ik ze ook 's nachts, hoef ik niet naar het toilet. Ik bestel ze gewoon online.

Groeten Edwin
Edwin46 is offline   Reageren met citaat
Oud 15 november 2017, 15:42   #26
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

pokey wat lief aangeboden! Ik heb je een Facebook bericht gestuurd.

Ik zou hetzelfde willen aanbieden voor mensen die om een toilet verlegen zitten in Amsterdam. Mocht je in Amsterdam op zoek zijn naar adresjes met een toegankelijk toilet, mail me, wie weet kan ik wat voor je betekenen.
Oud 15 november 2017, 16:22   #27
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

pokey attendeerde me nog op app wheelmate waar openbare toiletten, geschikt voor rolstoelstoelgebruikers, te vinden zijn. En er is ' in de buurt' van mijn feestje' een verzorgingstehuis waar ik ga plassen na mijn reis. Dat is dan wel een keer extra in en uit stappen, maar goed, dan heb je hopelijk wel een wat feestelijker avond..
Oud 15 november 2017, 17:28   #28
wilm
Deelnemer

Standaard

er is ook app 'hoge nood' en daar staan ook toiletten en minder validen op
Oud 15 november 2017, 19:51   #29
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Jrs77
mjin huisarts vond een tijdelijke vaste katheter niet wijs. Het gaat om de afweging: de kans op urineweg infectie wordt vergroot door het gebruik van katheter.

Ik ga eerst de app wheelmate uitproberen. Het valt me mee wat het aanbod is in een woonwijk.
Oud 16 november 2017, 23:56   #30
wilm
Deelnemer

Standaard

jammer dat app wheelmate in engels is
Oud 17 november 2017, 07:20   #31
klooriaantje
Deelnemer  Man

klooriaantje's avatar

uitroepteken

Citaat:
Jrs77
mjin huisarts vond een tijdelijke vaste katheter niet wijs. Het gaat om de afweging: de kans op urineweg infectie wordt vergroot door het gebruik van katheter
Hier Heeft mijn Uroloog nooit over gesproken.
En ik moet zeggen heb er ook nooit géén Last van gehad.

Soms laat ik de Katheter een Week er in vanwege Vakantie en Soms maar een weekend of 1 dag.
Maar heb er wel heel veel profijt en Gemak van.

En Kwaliteit van Leven op deze manier.

Oud 17 november 2017, 08:11   #32
Jrs77
Deelnemer  Man

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door klooriaantje Bekijk bericht
Hier Heeft mijn Uroloog nooit over gesproken.
En ik moet zeggen heb er ook nooit géén Last van gehad.

Soms laat ik de Katheter een Week er in vanwege Vakantie en Soms maar een weekend of 1 dag.
Maar heb er wel heel veel profijt en Gemak van.

En Kwaliteit van Leven op deze manier.
Bedankt; dat klinkt inderdaad als de meest ideale oplossing. Ik ga zeker navragen of dat ook voor mij een optie is.
Oud 17 november 2017, 08:43   #33
dientje
Deelnemer  Vrouw

dientje's avatar

Standaard

als ik lang wegga doe ik dus een luier om die veel opvangt.
het kan mij niet schelen hoor,...ik doe dat ding gewoon om.

ziet ook niemand verder aan de buitenkant.
en ik neem een extra mee en schone broek voor ongelukken.

geboren en een luier, en ik ga weer met een luier.

pants heb ik ook, maar ik neem die dag dan een luier die dan het dubbele van een pants kan opvangen.
Oud 17 november 2017, 15:33   #34
wilm
Deelnemer

Standaard

dat is ook idee dientje

zelf overweeg ik het wel eens
maar weet niet wat veel opvangt

en vind eng laten lopen en vooral houdt de luier het
Oud 17 november 2017, 16:28   #35
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Goed te weten dat de ervaringen mbt katheter wisselen. Zouden er nog verschillen zijn tussen man & vrouw? Ik ga het nog eens bespreken met een incontinentie verpleegkundige als ik die ooit weer eens tref.

Mijn oplossing om bij een zorginstelling te gaan plassen (in de woonwijk waar het feestje is), werd positief ontvangen toen ik de betreffende instelling belde. Alleen... hun deur sluit al om 20u45!

Ik heb ook geen schroom meer om een luierbroekje te dragen, alleen is mijn ervaring dat het toch niet een echte plas aan kan.
En mijzelf schone kleren aandoen, is ook een hele klus. Ik ben nog niet zover dat ik door elke vriendin hiermee geholpen wil worden.

Kortom: wat een ontspannen uitje zou moeten zijn, levert me nu al dagen kopzorgen op.

Op hoop van zegen.

Fijn om hier ervaringen te delen. Anders blijft het zo tobben in je eentje.
Oud 17 november 2017, 17:49   #36
mari
Deelnemer  Vrouw

Standaard

Kan de avonddienst of portier etc niet even de deur voor je openen?

Bij calamiteiten moet de deur toch ook open.

Ik hoop zo dat het allemaal losloopt en je echt kan genieten (ondanks regelen, denken etc ) van een avondje uit.
Oud 17 november 2017, 17:51   #37
pokey
Deelnemer  Vrouw

Standaard

ai 20.45 is vroeg maar kun je in ieder geval even plassen als je aan komt.

heb je via fb screen shot van de esso gestuurd. ff bellen of ze invaliden toilet hebben ?

en had je je vrienden nog gevraagd ff aan de overkant te checken bij de kerk en die wooninstelling ?
Oud 17 november 2017, 18:52   #38
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

een andere wooninstelling dan het Zonnehuis? Want ik zie op het plattegrondje geen andere wc tekentjes in de buurt?
Oud gisteren, 10:30   #39
dientje
Deelnemer  Vrouw

dientje's avatar

Standaard

ikzelf heb dus als ik lang wegga de t-fit luier van absorin heavy night.
die kan 4000 ml opvangen.

en als je dan toch naar de wc moet, kan de luier geopend worden voor.

maar ik zorg dat de grote boodschap al gedaan is door een microlaxje .. maar die luier houdt wel 6 uur ,..of 8 ..en dat plassen laten gaan is kwestie van wennen.

gewoon denken, het kan geen kwaad, het komt niet door me broek heen.

en daarom,..als wel dan voor zekerheid een luier mee en een broek.
heb ik standaard in rugtasje mee aan me rolstoel.

de pants van absorin heavy day/night kan 2000ml opvangen.
die kan ook voor een tijdje.
Oud gisteren, 11:53   #40
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Dientje, ik ga die producten die je noemt eens uitproberen.
Oud gisteren, 16:22   #41
wilm
Deelnemer

Standaard

dank dientje

ga eens kopen en proberen
Oud vandaag, 01:46   #42
Hamartia
Deelnemer  Vrouw

Hamartia's avatar

Standaard

Net weer thuis van een fijn avondje. Nu eerst even een paar koppen thee !
Reageer

Topictools
Weergave

Forumnavigatie

Forumsoftware: vBulletin, versie 3.8.8 Beta 2, Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.